MONOGRÀFIC: EL JOC LLIURE COM A EINA TERAPÈUTICA
Monogràfic dirigit a professionals que s’inicien en el món de la teràpia amb infants i volen profunditzar en el joc lliure com a recurs terapèutic. En aquest monogràfic ens iniciarem i endinsarem en com crear espais terapèutics no directius basats en el joc lliure i espontani de l’infant. Ens introduirem en aprendre a llegir el que ens mostra l’infant a través del seu joc. Donar valor al seu impuls natural i espontani com a elements ja de per sí, terapèutics. També aprendrem en quins moments sí que és necessària la directivitat i en quins moments no. Aprendrem a no forçar els ritmes de l’infant i a valorar el vincle i la presència com a base per a la teràpia.
Continguts:
– El joc: el llenguatge de l’infant
– Etapes de desenvolupament. El desenvolupament del joc.
– La llibertat com a base terapèutica.
– L’espai terapèutic (límits, permisos…).
– El vincle i la presència com a principals elements.
– L’acompanyament emocional. Les 4 emocions bàsiques.
– Mètodes i tècniques d’acompanyament.
Joc simbòlic.
Jocs de taula.
Elements plàstics (fang, pintures…).
Contes i narracions.
Titelles.
– Llegir el joc de l’infant.
– L’ús de la verbalització a l’espai terapèutic.
– L’àmbit familiar. Treball sistèmic.
Dirigit: A terapeutes novells i terapeutes en formació que vulguin profunditzar en un acompanyament terapèutic o emocional individual a través del joc. Tot i que la formació està contextualitzada en l’àmbit terapèutic les eines poden ser utilitzades en altres àmbits pel que també obrim la formació a altres perfils professionals.
Dates: 11-12 de gener, 8-9 febrer i 14-15 de març.
Horari: Dissabte de 9:30 a 18:30 i diumenge de 9:30h a 13:30h.
Lloc: C/Hipòlit Lázaro, 26 (Metro Joanic)
Preu: 120€ el cap de setmana o 360€ total.
Si pagues el total de la formació abans de l’1 de gener s’aplica un 10% descompte.
Inscripcions: centre@damara.cat
Coordina: Núria Gros Carmona. Pedagoga i educadora social. Terapeuta Gestalt especialitzada en infància i família. Formada en Teràpia del Joc i Sandplay. Pedagoga sistèmica.